Tips til bytte av strømavtale

SFE <picture/>

Det er ikke alltid like lett å finne frem i strøm-jungelen. Det finnes utallige små, store, lokale og nasjonale strømleverandører, og det finnes enda flere strømavtaler. Det vi ofte opplever hos kunder som har forlatt oss, er at de har fått et tilbud som var for bra å si nei til, som i ettertid viser seg å ikke stemme. Det er helt innafor å se om gresset er grønnere på den andre siden, men vi ønsker også at du skal vere sikker på at vi vil det beste for deg som kunde. Vi har derfor sett opp noen punkter vi håper du tar med deg før du eventuelt velger å bytte strømleverandør. Og husk, vi er tilgjengelig for en prat med deg på chat, telefon og e-post om du har behov for det. 

1. Vær kritisk
Ingen kan gi deg en «betre» avtale enn den du har hos oss, for det er ingen andre enn vi og du som har innsikt i hva straømavtale du har hos oss.

2. Sammenligne like avtaler
Sikre at du sammenligner like strømavtaler opp mot hvarandre, spotpris mot spotpris, fastpris mot fastpris osv.

3. Ikke se bare på Kilowattprisen
Det er ikke alltid i kWh-prisen de store prisforskjellene ligger, men i fastbeløp, fakturagebyr og dyre tilleggsprodukter.

4. Les all tekst godt
Ikke bytt strømavtale uten at du har sett deg godt inn i alle vilkår og tekst med liten skrift.

5. Ikke la andre ta valget for deg
Det finnest ulike sammenligningstjeneste av strømavtaler, men det er alltid lurt å dobbelsjekke avtalen godt før du bytter - uansett hvor godt den er rangert i en slik tjeneste.

6. Det er lov å angre seg
Har du byttet strømavtale, men angrer deg – bruk angreretten din på 2 uker. Du kan alltid komme tilbake til oss.

7. Unngå lang bindingstid
Dobbelsjekk alltid om den nye straumavtalen din har bindingstid. Dersom den har binding, sikre at avtalen har gode priser og vilkår - sommer som vinter.

8. Ta kontakt
Ring, chat, mail eller kom innom oss. Vi kan strøm og gir deg eit ærleg svar på om vi fortsatt er det rette valget for deg.